یک لحظه مکث

یک لحظه مکث

”چشم بر بندید بر من یـا مرا بیابید اگر می‌بینید“
یک لحظه مکث

یک لحظه مکث

”چشم بر بندید بر من یـا مرا بیابید اگر می‌بینید“

بخور و بخواب کار منه، خدا نگهدار منه !

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


این روزها همه عاشقی میکنند، حتماً مقصر اصلی بیکاری ست..
اصلاً میدانستید : خانم ها با گوشهایشان عاشق میشوند و مَردها با چشمهایشان...
من که فعلاً کاری به اینکارها ندارم.. 
میگویند: شبها، یکی کیـــ ! ــرِ پِسرِگدا نمیخوابد و یکی سَگ ارباب !!  
خانومها نخندند لطفاً.. آنها هم در زندگی آتش ـشان میگیرد! گاه و بیگاه..
حالا با هم بخندیم.. بُگذریم.. در این سامان کَده، اینجا..
کسی به فکر ما هم هست، جز خود ما ؟! ای بابا بیخیال..
آب از سر چشمه گِل است !
اینجا کاشون نیست که کپه با فَلِه باشه !
این قافله تا به حشر لنگ است !
با پا راه بری کفش پاره میشه، با سر کلاه !
و یاد بگیرید: با مردم زمانه سلامی و والسلام.
تا گفته ای غلام توام، میفروشنت !
افسوس.. آی افسوس.. ما هم.. تنبل! 
مانده ام چرا میگویند: آدم تنبل، عقل چهل وزیر را دارد !
آخر.. اینهمه خر هست و ما پیاده میریم !
ای آقای کمر باریک، کوچه روشن کن و خانه تاریک !
آخه یکی نیست به ما بگوید: اینهمه چریدی دنبه ات کو ؟!  
این تو بمیری، از آن تو بمیری ها نیست !
اول بِچِش، بعد بگو بی نمکه !
نگو: با این ریش میخواهی بری تجریش ؟ مگه چیه!!
آخه بابا؟؟؟؟؟؟؟؟ اینو که زائیدی بزرگ کن !
اینکه برای من آوردی، بِبَر برای خاله ات !
گویا.. این هفت صنار غیر از اون چارده شاهی است !
با اون زبون خوشت، با پول زیادت، یا با راه نزدیکت !
با خوردن سیرشدی با لیسیدن نمیشی !
باد آورده را باد میبرد !
بس کن.. دیگر تا به کِی.. با این دست پس بزنم، با اون پا پیش بکشم !
بدبخت اگر مسجد آدینه بسازد --- یا طاق فرود آید، یا قبله کج آید !  
ما هم: بادمجان بم! آخر آفت ندارد !
یا رمال شاعر است، یا شاعر رمال، یا هر دو هیچکدام یا هرهیچکدام هر دو !
تا نظر شما چه باشد..
بازی اشکنک دارد ، سر شکستنک دارد !
بازی بازی، با ریش بابا هم بازی !
میدانم شما هم مثل من.. با سیلی صورت خودتان را سرخ نگه میدارید !  
آه.. آرزویم این ست، کاش من هم میتوانستم این چنین باشم...
کاش راهی بود که منم "با کدخدا میساختم، تا میتوانستم دِه را بچاپم" !
کاش روزی من هم "با گرگ دنبه بخورم، با چوپان گریه کنم" !
اما افسوس و صد افسوس.. 
من یلا قبا.. نه بالابالاها جام ـه، نه پائین پائین ها رام ـه..
تو را به خدا نگوئید : بالاتو دیدیم ، پائینتم دیدیم !
بدانید و آگاه باشید که.. من گیر کرده ام این وسط !  
آخر.. با نردبان به آسمون نمیشود رفت !
با همین پرو پاچین، میشود بروم چین و ماچین ؟
آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی !
باید گذاشت در کوزه آبش را خورد !
آب پاکی را روی دستم بریزید..
به من بگوئید: آب از سرش گذشته است !
چون.. با یکدست دو هندوانه نمیشود برداشت !  
به اشتهای مردم نمیشود نان خورد !  
امّا.. از حق تا ناحق چهار انگشت فاصله است !  
آخه بابا؟؟؟؟؟؟ آن ممه را لولو برد ! همین..!!؟؟  
گوش کسی بدهکار نیست: آخه ما که از اسب افتاده ایم، از نسل نیفتاده ایم که !
آدم زنده، زندگی میخواد !  
شاید میدانند...... از بی کفنی زنده ایم !
برویم.. برویم که.. 
از این امامزاده کسی معجزه نمی بیند ! 
انگور خوب، نصیب شغال میشود !
دیگر باور ندارم که: از این ستون به آن ستون فرج است !
از تنگی چشم پیل معلومم شد --- آنانکه غنی ترند محتاج ترند !
از کوزه همان برون تراود که در اوست ! (( گر دایره کوزه ز گوهر سازند ))
بله آقا.. بله خانوم.. ما تنبلیم!!
مثل بعضی ها نیستیم که، اگه هفت تا دختر کور داشته باشن، یک ساعته شوهر میدن !
کاش من هم پیر دختر بودم.. نه نه نه... پشیمان شدم!
مطمئن باشید بعد از مدتی می آمدم اینجا و میگفتم:
بچه سر راهی برداشتم پسرم بشه، شوهرم شد !
آسوده کسی که خَر ندارد --- از کاه و جوش خبر ندارد !
ما همان شعار خودمان را بچسبیم بهتر است..
بخور و بخواب کار منه، خدا نگهدار منه !     
امان ازدوغ لیلی ، ماستش کم بود آبش خیلی !

________________

نظرات 2 + ارسال نظر
مژگان چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 ساعت 18:33 http://banoye-ordibehesht.blogsky.com/

سلام
امیدوارم زودتر از این حالت دربیای دوست من
برای ارامش روحت
برای شادی قلبت
برای روزهایت
از خدا
بهترین را میخواهم
از صمیم قلبممممم برایت ارزوهای خوب دارم.
امیدوارم که هرچی که به صلاحته پیش بیاد!

مژگان چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 ساعت 18:39 http://banoye-ordibehesht.blogsky.com/

لبخند بزن
بدون انتظار پاسخی از دنیا
و بدان
روزی آنقدر شرمنده خواهد شد که
در پاسخ به تمام لبخندهایت
به تمام سازهایت خواهد رقصید!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد